Regulamin Grant Naukowy AENiT PTK
- Niniejszym regulamin („Regulamin”) określa zasady przyznania przez Polskie Towarzystwo Kardiologiczne („PTK”) w ramach Asocjacji Elektrokardiologii Nieinwazyjnej i Telemedycyny („AENiT”) z siedzibą w Warszawie (kod: 00-193), przy ulicy Stawki 3a lokal 1-2 Grantu Naukowego AENiT („Grant”).
- Grant jest przeznaczony na realizację projektu badawczego poświęconego elektrokardiologii nieinwazyjnej lub tele-elektrokardiologii przez ośrodek wskazany przez wnioskodawcę („Ośrodek”).
- Wnioski o Grant mogą̨ składać członkowie AENiT z co najmniej rocznym stażem członkostwa liczonym na dzień składania wniosku o Grant, za wyłączeniem osób, które nie rozliczyły grantów przyznanych wcześniej przez PTK (dotyczy również grantów wyjazdowych). O Grant nie mogą się również ubiegać pracownicy firm farmaceutycznych lub sprzętowych, nawet jeśli są członkami PTK.
- Wnioski o Grant należy składać w formie pisemnej oraz elektronicznej, przy czym:
- wnioski o Grant mogą być składane tylko według wzoru wskazanego w Załączniku nr 1 do Regulaminu – zawierającym informacje o formalnych i technicznych możliwościach realizacji Grantu we wskazanym przez wnioskodawcę Ośrodku (dostęp do pracowni, sprzętu),
- wnioskodawcy winni udokumentować rozliczenie wcześniej otrzymanych
w ramach wszelkich struktur PTK grantów wyjazdowych, - wnioski o Grant należy przesłać w formie elektronicznej w terminie do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego przyznanie Grantu (liczy się termin wpływu na adres email); z wykorzystaniem formularza zgłoszeniowego znajdującego się pod adresem: https://aenit.pl/grant-ptk,
- Po przyznaniu Grantu - również w formie pisemnej na adres:
Polskie Towarzystwo Kardiologiczne ul. Stawki 3 A lok. 1-2 00-193 Warszawa
z dopiskiem „Asocjacja Elektrokardiologii Nieinwazyjnej i Telemedycyny-grant”oraz na adres email: [email protected]
- Wybór laureata, tj. o przyznaniu Grantu decyduje Komisja w składzie: Przewodniczący AENIT, Poprzedni Przewodniczący AENIT, Przewodniczący Elekt AENIT („Komisja”).
- Komisja dokona wstępnej selekcji nadesłanych wniosków o Grant oceniając ich kompletność, a następnie przekaże wnioski spełniające wymagane kryteria formalne do recenzji ekspertom, wybranym przez Komisję („Recenzenci”), w terminie do 31 stycznia roku, w którym Grant zostanie przyznany.
- Każdy z projektów badawczych prezentowanych we wnioskach o Grant będzie recenzowany przez minimum dwóch Recenzentów.
- Recenzenci przekażą Komisji opinie dotyczące projektów badawczych w terminie do 15 marca roku przyznania Grantu.
- Po zapoznaniu się̨ z opiniami Recenzentów, w terminie do 31 marca roku przyznania Grantu, Komisja wyłoni laureata w drodze głosowania i przedstawi Zarządowi AENiT wybraną kandydaturę w czasie posiedzenia Zarządu AENiT w dniu poprzedzającym rozpoczęcie najbliższej Konferencji AENiT.
- Grant wynosi 60.000,00 (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych).
- Zgłoszony we wniosku o Grant projekt badawczy nie może być w całości finansowany z innych źródeł. Jeśli zgłoszony we wniosku o Grant projekt badawczy jest w momencie zgłoszenia finansowany z innych źródeł - wnioskodawca powinien uzasadnić konieczność zwiększenia środków finansowych i szczegółowo opisać, które dodatkowe zadania badawcze będą stanowiły podstawę rozliczenia Grantu.
- Grant zostanie przekazany Ośrodkowi wskazanemu przez wnioskodawcę tytułem darowizny celowej pod warunkiem uprzedniego zawarcia z PTK odpowiedniej umowy darowizny.
- Przed rozpoczęciem realizacji Grantu laureat jest zobowiązany dostarczyć PTK kopię zgody właściwej komisji bioetycznej (jeśli projekt badawczy jej wymaga).
- Czas realizacji Grantu wynosi 36 miesiące od momentu wypłaty Ośrodkowi Grantu. Czas może być w uzasadnionych przypadkach wydłużony o maksymalnie 6 miesięcy. Podanie o wydłużenie czasu realizacji i rozliczenia Grantu należy złożyć do Komisji
w formie pisemnej na adres [email protected] maksymalnie do 3 miesięcy przed jego planowym zakończeniem. - Po zakończeniu projektu badawczego finansowanego z Grantu – Ośrodek winien przedstawić Komisji merytoryczny i finansowy raport z jego realizacji najpóźniej w terminie do 31 marca roku następującego po zakończeniu projektu badawczego roku. Efektem prowadzonych badań winna być publikacja (publikacje) w recenzowanych czasopismach (preferowane z IF>1,0). W publikacjach należy umieścić informację o finansowaniu pracy z grantu AENiT PTK. Kopie publikacji (ewentualnie z informacją o przyjęciu do druku) należy nadesłać wraz ze sprawozdaniem. Wyniki pracy powinny zostać również przedstawione na Konferencji AENiT PTK. Obowiązki wskazane w niniejszym punkcie będą częścią umowy darowizny z Ośrodkiem jako tzw. polecenie a brak ich realizacji będzie rozumiany jako nierozliczenie Grantu przez wnioskodawcę o Grant.
- Ogłoszenie decyzji Komisji o przyznaniu Grantu nastąpi podczas ceremonii otwarcia corocznej Konferencji AENiT.
- Poprzez złożenie wniosku o Grant, wnioskodawca akceptuje Regulamin. Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
- Reklamacje dotyczące postępowania w ramach Regulaminu czy poszczególnych czynności można składać do Komisji w formie elektronicznej na adres [email protected]
w terminie do 14 dni od daty przekazania wnioskodawcy informacji o przyznaniu Grantu. - Decyzja Komisji w przedmiocie reklamacji jest wiążąca i ostateczna.
- Administratorem danych osobowych wnioskodawców i osób wymienionych we wniosku o Grant („Dane”) jest PTK z siedzibą w Warszawie (kod: 00-193), przy ulicy Stawki 3a lokal 1-2. PTK powołało IOD, z którym skontaktować się można pod adresem [email protected].
- Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu rozpoznania wniosku o Grant oraz w celu rozpatrzenia ewentualnych reklamacji dotyczących przyznania Grantu, a w przypadku przyznania Grantu również w celu jego rozliczenia.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 pkt c) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”), gdzie art. 6 ust. 1 pkt c) określa cel jakim jest wypełnienie obowiązku prawnego polegającego na prawidłowym rozliczeniu księgowo-podatkowym udzielonego Grantu finansowego, a art. 6 ust.1 pkt f) określa cel jakim jest prawnie uzasadniony interes PTK polegający na przetwarzaniu Danych na potrzeby przeprowadzenia procedury rozpatrzenia wniosków o Grant, w tym wyłonienia zwycięzcy i ewentualnego postępowania reklamacyjnego.
- Dane będą przetwarzane przez okres wymagany do realizacji celu, w przypadku rozliczeń finansowych jest to zwykle 5 lat od zakończenia roku, w którym nastąpił wydatek, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania Danych (zwyczajowo 6 lat). Po upływie wskazanych okresów Dane zostaną zniszczone.
- Podanie Danych jest warunkiem rozpatrzenia i przyznania Grantu. Odmowa podania Danych uniemożliwia rozpatrzenie wniosku o Grant i przyznanie Grantu.
- Dane mogą być udostępniane podmiotom trzecim świadczącym usługi zewnętrzne na rzecz PTK w zakresie niezbędnym dla realizacji tych usług. Podmiotami trzecimi są
w szczególności dostawca usług i systemów informatycznych, operatorzy pocztowi
i kurierzy, podmioty świadczące usługi consultingowe, prawne, księgowe i audytowe. - Dane nie będą przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Dane nie będą profilowane ani automatyzowane.
- Skargę dotyczącą przetwarzania Danych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Osobie, której Dane dotyczą przysługuje prawo sprostowania Danych, dostępu do Danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania Danych.
- Osobie, której Dane dotyczą przysługuje prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania Danych oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
- Żądania, o których mowa punktach 28 i 29 Regulaminu winny zostać przesłane na adres: [email protected]