Regulamin Grant Naukowy AENiT PTK

  1. Niniejszym regulamin („Regulamin”) określa zasady przyznania przez Polskie Towarzystwo Kardiologiczne („PTK”)w ramach Asocjacji Elektrokardiologii Nieinwazyjnej i Telemedycyny („AENiT”) z siedzibą w Warszawie (kod: 00-193), przy ulicy Stawki 3a lokal 1-2 Grantu Naukowego AENiT („Grant”).
  2. Grant jest przeznaczony na realizację projektu badawczego poświęconego elektrokardiologii nieinwazyjnej lub tele-elektrokardiologii przez ośrodek wskazany przez wnioskodawcę („Ośrodek”).
  3. Wnioski o Grant mogą̨ składać członkowie AENiT z co najmniej rocznym stażem członkostwa liczonym na dzień składania wniosku o Grant, za wyłączeniem osób, które nie rozliczyły grantów przyznanych wcześniej przez PTK (dotyczy również grantów wyjazdowych). O Grant nie mogą się również ubiegać pracownicy firm farmaceutycznych lub sprzętowych, nawet jeśli są członkami PTK.
  4. Wnioski o Grant należy składać w formie elektronicznej, przy czym:
    • wnioski o Grant mogą być składane tylko według wzoru wskazanego w Załączniku nr 1 do Regulaminu oraz znajdującym się pod adresem: https://aenit.ptkardio.pl/grant - zawierającym informacje o formalnych i technicznych możliwościach realizacji Grantu we wskazanym przez wnioskodawcę Ośrodku (dostęp do pracowni, sprzętu),
    • wnioskodawcy winni udokumentować rozliczenie wcześniej otrzymanych
      w ramach wszelkich struktur PTK grantów,
    • wnioski o Grant wraz z niezbędnymi załącznikami należy przesyłać w formie elektronicznej na adres: sekretarz_aenit@ptkardio.pl w terminie do dnia 30 stycznia roku przyznania Grantu (liczy się termin wpływu na adres email); z wykorzystaniem formularza zgłoszeniowego znajdującego się pod adresem: https://aenit.ptkardio.pl/grant
    • Po przyznaniu Grantu laureat składa również wersję papierową wniosku ze swoim podpisem i zgodę Komisji Bioetycznej jeśli jest wymagana - na adres:

Polskie Towarzystwo Kardiologiczne ul. Stawki 3 A lok. 1-2 00-193 Warszawa

z dopiskiem „Asocjacja Elektrokardiologii Nieinwazyjnej i Telemedycyny-grant” oraz mailowo na adres email: joanna.michalek@ptkardio.pl.

  1. Wybór laureata, tj. o przyznaniu Grantu decyduje Komisja w składzie: Przewodniczący AENIT, Poprzedni Przewodniczący AENIT, Przewodniczący Elekt AENIT („Komisja”).
  2. Komisja dokona wstępnej selekcji nadesłanych wniosków o Grant oceniając ich kompletność, a następnie przekaże wnioski spełniające wymagane kryteria formalne do recenzji ekspertom, wybranym przez Komisję („Recenzenci”), w terminie do 10 lutego roku, w którym Grant zostanie przyznany.
  3. Każdy z projektów badawczych prezentowanych we wnioskach o Grant będzie recenzowany przez minimum 3 (trzech) Recenzentów, z których co najmniej jeden nie będzie członkiem Zarządu AENiT.
  4. Recenzenci przekażą Komisji opinie dotyczące projektów badawczych w terminie do 28 lutego roku przyznania Grantu.
  5. Po zapoznaniu się̨ z opiniami Recenzentów, w terminie do 7 marca roku przyznania Grantu, Komisja wyłoni laureata w drodze głosowania i przedstawi Zarządowi AENiT wybraną kandydaturę w czasie posiedzenia Zarządu AENiT w dniu poprzedzającym rozpoczęcie najbliższej Konferencji AENiT.
  6. Grant wynosi 80.000,00 (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych).
  7. Zgłoszony we wniosku o Grant projekt badawczy nie może być w całości finansowany z innych źródeł. Jeśli zgłoszony we wniosku o Grant projekt badawczy jest w momencie zgłoszenia finansowany z innych źródeł - wnioskodawca powinien uzasadnić konieczność zwiększenia środków finansowych i szczegółowo opisać, które dodatkowe zadania badawcze będą stanowiły podstawę rozliczenia Grantu.
  8. Grant zostanie przekazany Ośrodkowi wskazanemu przez wnioskodawcę tytułem darowizny celowej pod warunkiem uprzedniego zawarcia z PTK odpowiedniej umowy darowizny.
  9. Czas realizacji Grantu wynosi 36 miesiące od momentu wypłaty Ośrodkowi Grantu. Czas może być w uzasadnionych przypadkach wydłużony o maksymalnie 6 miesięcy. Podanie o wydłużenie czasu realizacji i rozliczenia Grantu należy złożyć do Komisji
    maksymalnie do 3 miesięcy przed jego planowym zakończeniem.
  10. Grantobiorca zobowiązany jest do składania do Zarządu AENiT corocznego
    1 stronicowego raportu z postępu prac i wydanych środków z Grantu w formie emaila na adres: sekretarz_aenit@ptkardio.pl.
  11. Po zakończeniu projektu badawczego finansowanego z Grantu – Ośrodek winien przedstawić Komisji merytoryczny i finansowy raport z jego realizacji według wzorów stanowiących odpowiednio Załącznik nr 2 i Załącznik nr 3 do Regulaminu, najpóźniej
    w terminie 3 miesięcy od zakończenia projektu badawczego roku na adres: sekretarz_aenit@ptkardio.pl. Efektem prowadzonych badań winna być publikacja (publikacje) w recenzowanych czasopismach z IF co najmniej 1 (preferowane z IF>1,0). W publikacjach należy umieścić informację o finansowaniu pracy z grantu AENiT PTK. Kopie publikacji (ewentualnie z informacją o przyjęciu do druku) należy nadesłać wraz ze sprawozdaniem. Wyniki pracy powinny zostać również przedstawione na Konferencji AENiT PTK. Obowiązki wskazane w niniejszym punkcie będą częścią umowy darowizny z Ośrodkiem jako tzw. polecenie a brak ich realizacji będzie rozumiany jako nierozliczenie Grantu przez wnioskodawcę o Grant.
  12. Ogłoszenie decyzji Komisji o przyznaniu Grantu nastąpi podczas ceremonii otwarcia corocznej Konferencji AENiT.
  13. Poprzez złożenie wniosku o Grant, wnioskodawca akceptuje Regulamin. Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
  14. Reklamacje dotyczące postępowania w ramach Regulaminu czy poszczególnych czynności można składać do Komisji w formie elektronicznej na adres: sekretarz_aenit@ptkardio.pl w terminie do 14 dni od daty przekazania wnioskodawcy informacji o przyznaniu Grantu.
  15. Decyzja Komisji w przedmiocie reklamacji jest wiążąca i ostateczna.
  16. Administratorem danych osobowych wnioskodawców i osób wymienionych we wniosku o Grant („Dane”) jest PTK z siedzibą w Warszawie (kod: 00-193), przy ulicy Stawki 3a lokal 1-2. PTK powołało IOD, z którym skontaktować się można pod adresem iod@ptkardio.pl .
  17. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu rozpoznania wniosku o Grant oraz w celu rozpatrzenia ewentualnych reklamacji dotyczących przyznania Grantu, a w przypadku przyznania Grantu również w celu jego rozliczenia.
  18. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 pkt c) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”), gdzie art. 6 ust. 1 pkt c) określa cel jakim jest wypełnienie obowiązku prawnego polegającego na prawidłowym rozliczeniu księgowo-podatkowym udzielonego Grantu finansowego, a art. 6 ust.1 pkt f) określa cel jakim jest prawnie uzasadniony interes PTK polegający na przetwarzaniu Danych na potrzeby przeprowadzenia procedury rozpatrzenia wniosków o Grant, w tym wyłonienia zwycięzcy i ewentualnego postępowania reklamacyjnego.
  19. Dane będą przetwarzane przez okres wymagany do realizacji celu, w przypadku rozliczeń finansowych jest to zwykle 5 lat od zakończenia roku, w którym nastąpił wydatek, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania Danych (zwyczajowo 6 lat). Po upływie wskazanych okresów Dane zostaną zniszczone.
  20. Podanie Danych jest warunkiem rozpatrzenia i przyznania Grantu. Odmowa podania Danych uniemożliwia rozpatrzenie wniosku o Grant i przyznanie Grantu.
  21. Dane mogą być udostępniane podmiotom trzecim świadczącym usługi zewnętrzne na rzecz PTK w zakresie niezbędnym dla realizacji tych usług. Podmiotami trzecimi są
    w szczególności dostawca usług i systemów informatycznych, operatorzy pocztowi
    i kurierzy, podmioty świadczące usługi consultingowe, prawne, księgowe i audytowe.
  22. Dane nie będą przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Dane nie będą profilowane ani automatyzowane.
  23. Skargę dotyczącą przetwarzania Danych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  24. Osobie, której Dane dotyczą przysługuje prawo sprostowania Danych, dostępu do Danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania Danych.
  25. Osobie, której Dane dotyczą przysługuje prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania Danych oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które nastąpiło przed wycofaniem zgody.
  26. Żądania, o których mowa punktach 28 i 29 Regulaminu winny zostać przesłane na adres: iod@ptkardio.pl

 

Załączniki: